• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

ترامپ: اگر ایران به توافق پایبند نماند، کاری را که باید انجام می‌دهم

ترامپ: اگر ایران به توافق پایبند نماند، کاری را که باید انجام می‌دهم
100%
خلاصه
  • ترامپ: همه آگاهند که ایران موافقت خواهد کرد برای اطمینان از شفافیت هسته‌ای به مدت طولانی در آینده‌، بازرسی‌های گسترده تسلیحاتی انجام شود.

  • مایک والتز: رژیم ایران در حالی که رییس‌جمهور ترامپ از موضع قدرت مذاکره می‌کند، منزوی شده است.

  • دموکرات‌های کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا: رژیم ایران از تخفیف گسترده در تحریم‌هایی که دهه‌ها آرزویش را داشته، بهره‌مند شده است.

  • اکسیوس: مقام‌های اسرائیلی نگرانند تفاهم‌های جدید آمریکا و ایران، نفوذ جمهوری اسلامی در لبنان را تقویت کرده و آزادی عمل اسرائیل را محدود کند

  • وزارت خزانه‌داری آمریکا، تولید، فروش، حمل و تخلیه نفت خام، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با منشا ایران را تا ۳۰ مرداد مجاز اعلام کرد.

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۴:۱۳ (‎+۱ گرینویچ)

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ توافقی را که به سود امنیت ملی آمریکا نباشد، امضا نخواهد کرد

کارولین لویت، سخنگوی کاخ سفید، به شبکه خبری فاکس گفت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده، هرگز توافقی را که به سود امنیت ملی آمریکا نباشد، امضا نخواهد کرد.

او تاکید کرد که ترامپ «همیشه اولویت را به آمریکا می‌دهد.»

به گفته فاکس، لیویت از آنچه به عنوان «شتاب فزاینده به سوی توافق با ایران» نامید، تمجید کرد و افزود که کمپین فشار دولت ترامپ در حال نتیجه دادن است.

او در عین حال گفت جمهوری اسلامی هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ توافقی را که به سود امنیت ملی آمریکا نباشد، امضا نخواهد کرد
100%
۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۳:۳۵ (‎+۱ گرینویچ)

فاکس: پنتاگون به ۸۰ میلیارد دلار بودجه اضافی برای پوشش هزینه‌ جنگ ایران نیاز دارد

شبکه خبری فاکس به نقل از «چند منبع» ‌نوشت که استفن فینبرگ، معاون وزیر جنگ آمریکا، به کنگره ایالات متحده گفته است که به حدود ۸۰ میلیارد دلار بودجه اضافی برای پوشش هزینه‌های جنگ ایران نیاز دارد.

فاکس اشاره کرد که این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از رقم ۲۹ میلیارد دلاری است که مقامات پنتاگون، از جمله پیت هگست، وزیر جنگ، اخیراً در جریان شهادت خود در کنگره به آن اشاره کردند.

این منابع همچنین به فاکس گفتند که انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، چهارشنبه سوم تیر در دیدار با شرکت‌های بزرگ طرف قرارداد با پنتاگون، تلاش خواهد کرد تا آن‌ها را به سرعت بخشیدن در تولید سیستم‌های موشکی و پر کردن ذخایر خالی شده تسلیحاتی ایالات متحده تشویق کند.

یک منبع گفت: «پیمانکاران پیش از این اعلام کرده‌اند که بدون تخصیص بودجه اضافی توسط کنگره، پنتاگون نمی‌تواند قرارداد امضا کند و آن‌ها نمی‌توانند تولید را بر اساس حدس و گمان آغاز کنند.»

او گفت: «آن‌ها به قرارداد نیاز دارند.»

فاکس: پنتاگون به ۸۰ میلیارد دلار بودجه اضافی برای پوشش هزینه‌ جنگ ایران نیاز دارد
100%
۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۳:۰۵ (‎+۱ گرینویچ)

حذف اسرائیل و افزودن قطر و پاکستان؛ سازوکار جدید واشینگتن و تهران برای لبنان

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز دوشنبه اول تیر، سازوکار جدید رفع تنش در لبنان که در چارچوب مذاکرات آخر هفته میان آمریکا و جمهوری اسلامی در سوئیس ایجاد شده، اسرائیل را از این روند کنار می‌گذارد؛ امری که نگرانی شدیدی را در این کشور برانگیخته است.

این سازوکار همچنین دامنه عملیات نظامی اسرائیل را به واکنش در برابر «تهدیدهای قریب‌الوقوع» محدود می‌کند، نه «تهدیدهای در حال شکل‌گیری» که تاکنون نیز مبنای بسیاری از حملات اسرائیل بوده است.

شبکه ۱۲ اسرائیل یکشنبه و در پی اظهارات جی‌دی ونس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، جزییاتی را درباره این سازوکار جدید منتشر کرد. ونس گفته بود در مذاکرات روز یکشنبه در بورگن‌اشتوک سوئیس یک «سازوکار جدید رفع تنش» ایجاد شده است.

او جزئیات محدودی درباره نحوه عملکرد این سازوکار ارائه کرد، اما گفت که حزب‌الله بخشی از گفت‌وگوها میان اسرائیل، لبنان و «دیگر شرکای منطقه‌ای» خواهد بود.

مشارکت حزب‌الله در هرگونه گفت‌وگو درباره آینده لبنان برخلاف خواسته‌های هم اسرائیل و هم دولت لبنان است؛ دولتی که ترجیح می‌دهد این گروه و در نتیجه حامیان ایرانی آن از روند تصمیم‌گیری کنار گذاشته شوند.

شبکه ۱۲ اسرائیل روز یکشنبه گزارش داده بود که ارتش این کشور به رهبران سیاسی این کشور توصیه کرده مذاکرات با دولت لبنان را سرعت ببخشند تا از افزایش فشار واشینگتن برای پذیرش خواسته‌های جمهوری اسلامی جلوگیری شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۳:۰۰ (‎+۱ گرینویچ)

وال‌استریت ژورنال: مواضع ترامپ در قبال ایران در مقابسه با آغاز جنگ تغییر کرده است

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در ابتدا اعلام کرده بود هدفش از جنگ با حکومت ایران، کنار زدن این حکومت، نابودی زرادخانه موشکی جمهوری اسلامی و متوقف کردن برنامه هسته‌ای تهران است. اما مواضع او در ادامه به سمت دیگری تغییر کرده است.

در این گزارش آمده است که ترامپ در آغاز جنگ آمریکا با ایران، ویدیویی منتشر کرد و به روشنی و صراحت، اهداف و انتظارات خود از عملیات نظامی این جنگ را شرح داد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، او از معترضان ایرانی خواست کنترل حکومت را در دست بگیرند و وعده داد با «دیکتاتوری شرور و افراطی» در تهران با قدرتی ویرانگر مقابله کند.

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۲:۵۹ (‎+۱ گرینویچ)

آیا جمهوری اسلامی با «شیطان بزرگ» تجارت خواهد کرد؟

نزدیک به نیم قرن پس از آنکه حکومت انقلابی ایران روابط خود را با واشینگتن قطع کرد، دیپلمات‌های آمریکایی را به گروگان گرفت و شعار «مرگ بر آمریکا» را به یکی از ارکان هویتی خود تبدیل کرد، اکنون ممکن است دارایی‌های مسدودشده ایران برای خرید کالاهای آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد.

این پیشنهاد یکی از چشمگیرترین تناقض‌های توافق در حال شکل‌گیری میان آمریکا و جمهوری اسلامی را برجسته می‌کند: استفاده از دارایی‌های ایران برای خرید محصولات آمریکایی از کشوری که جمهوری اسلامی سال‌ها آن را «شیطان بزرگ» و تهدیدی علیه انقلاب معرفی کرده است.

جی‌دی ونس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه در سوئیس گفت واشینگتن ممکن است با آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران برای خرید کالاهای آمریکایی مانند سویا، ذرت و گندم موافقت کند.

او گفت: «اگر دارایی‌های ایران آزاد شود، این پول صرف ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی و تغذیه مردم ایران خواهد شد.»

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۲:۰۵ (‎+۱ گرینویچ)

بهای هر بشکه نفت برنت به کمتر از ۸۰ دلار رسید

رسانه تخصصی انرژی «شیپ اند بانکر نیوز»، گزارش داد که آغاز مذاکرات آمریکا و حکومت ایران و توصیف آن به عنوان «پیشرفت امیدوارکننده» باعث کاهش حدود سه درصدی قیمت نفت شد.

بر اساس این گزارش، بهای نفت برنت به ۷۷.۹۰ دلار و نفت آمریکا به ۷۴.۸۲ دلار در هر بشکه رسیده است.

گزارش اشاره می‌کند که پس از کاهش موقت محدودیت‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی و ازسرگیری صادرات نفت ایران، حدود شش میلیون بشکه نفت وارد بازار شد.

این رسانه افزود تحلیلگران این افزایش عرضه را یکی از عوامل کاهش قیمت نفت می‌دانند.

«شیپ اند بانکر نیوز» نوشت که با پیشرفت مذاکرات آمریکا و حکومت ایران، عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز افزایش یافته است و امارات متحده عربی، کویت و عراق عرضه نفت خود را بالا برده‌اند.

بهای هر بشکه نفت برنت به کمتر از ۸۰ دلار رسید
100%
۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۱:۵۸ (‎+۱ گرینویچ)

مایک والتز می‌گوید جمهوری اسلامی به بازرسان هسته‌ای اجازه بازگشت به ایران را می‌دهد

مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که جمهوری اسلامی به بازرسان هسته‌ای اجازه بازگشت به ایران را می‌دهد و آن را «اولین گام در یک فرآیند گسترده‌تر» خواند.

او در مصاحبه با شبکه خبری فاکس این روند را با برجام مقایسه کرد و افزود که حکومت ایران تحت توافق قبلی، کنترل بیش از حد بر بازرسی‌ها داشت.

والتز گفت: «اشکال دیگر توافق اوباما با ایران این بود که ایران می‌توانست دیکته کند که بازرسان کجا بروند.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ابراز اطمینان کرد که بازرسی‌ها در هر زمان و هر مکان انجام خواهد شد.

او در عین حال تاکید کرد که این یادداشت تفاهم همچنان یک چارچوب است و نه یک توافق نهایی.

والتز گفت: «این یک یادداشت تفاهم با ۱۴ بند است که جزئیات آن - چه مربوط به محل‌هایی باشد که بازرسان می‌توانند بروند، چه زمانی می‌توانند بروند و تحت چه شرایطی، یا اینکه چگونه این وجوه مسدود شده را کنترل کنیم - همین الان که صحبت می‌کنیم در حال مذاکره است.»

او افزود: «بسیاری از این جزییات در مذاکرات فنی حل و فصل خواهد شد.»

والتز گفت: «در نهایت، رییس‌جمهور ترامپ یک معامله دشواری را پیش می‌برد. چیزی که ما قبلاً هرگز نداشتیم.»

مایک والتز می‌گوید جمهوری اسلامی به بازرسان هسته‌ای اجازه بازگشت به ایران را می‌دهد
100%
۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۱:۵۵ (‎+۱ گرینویچ)

کانون صنفی معلمان خوزستان موج جدید فشارها و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی ‌را محکوم کرد

کانون صنفی معلمان خوزستان در بیانیه‌ای «موج جدید فشارها و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی» ‌در این استان را محکوم کرد.

کانون در این مورد به صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای کوکب بداغی‌پگاه، عضو فعال این تشکل، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ایذه اشاره کرد.

کانون صنفی معلمان خوزستان اضافه کرد پیش از این نیز فروغ خسروی، معلم بهبهانی، با حکم اخراج از آموزش و پرورش مواجه شده است، و سیامک صادقی‌چهرآزی، معلم و فعال صنفی در اهواز، بیش از سه ماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

کانون تاکید کرد که احکام سنگین و ناعادلانه علیه معلمان به دلیل نقد وضعیت موجود و پیگیری مطالبات صنفی، نه تنها کمکی به حل مشکلات آموزش و پرورش نمی‌کند، بلکه تعرضی آشکار به حق آزادی بیان، حق تشکل‌یابی و حق مطالبه‌گری مدنی است.

این تشکل صنفی نوشت: «کوکب بداغی‌پگاه، فروغ خسروی و سیامک صادقی‌چهرآزی از جمله معلمان شریف و متعهدی هستند که سال‌ها برای دفاع از حقوق معلمان، دانش‌آموزان، آموزش رایگان و باکیفیت و جامعه‌ای عاری از تبعیض تلاش کرده‌ و همواره در چارچوب فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و قانونی به پیگیری مطالبات صنفی پرداخته‌اند.»

کانون تاکید کرد:‌ «تجربه نشان داده است که بستن مسیرهای قانونی اعتراض و برخورد با منتقدان، نه تنها به کاهش نارضایتی‌های اجتماعی منجر نمی‌شود، بلکه زمینه‌ساز گسترش شکاف‌های اجتماعی و بروز بحران‌های عمیق‌تر خواهد شد.»

کانون صنفی معلمان خوزستان موج جدید فشارها و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی ‌را محکوم کرد
100%
۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۱:۲۶ (‎+۱ گرینویچ)

سفیر آمریکا در سازمان ملل:‌ ترامپ از موضع قدرت مذاکره می‌کند

مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، به شبکه خبری فاکس گفت: «ایران از همیشه ضعیف‌تر است» و اضافه کرد:‌ «ارتش ایران نابود شده است، اقتصادش نابود شده است، و هرگز تا این حد از نظر دیپلماتیک منزوی نبوده است.»

او اشاره کرد: «حملات حکومت ایران به همسایگانش به‌طور چشمگیری نتیجه معکوس داده و رژیم را در حالی که رییس‌جمهور ترامپ از موضع قدرت مذاکره می‌کند، منزوی کرده است.»

والتز که در مورد جنگ ۴۰ روزه سخن می‌گفت، افزود: «ایران یک اشتباه استراتژیک فوق‌العاده مرتکب شد.»

او همچنین به این پرسش که «حقیقت در مورد آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران چیست؟» پاسخ داد این توافق «پرداخت در ازای عملکرد» است و هرگونه کاهش تحریم‌ها به نتایج بستگی دارد.

والتز اشاره کرد که در چهارچوب یک توافق کلاسیک، نمایندگان آمریکا برخی از دارایی‌های تهران را آزاد کردند «تا ایران را پای میز مذاکره نگه دارند»، و گفت: «اما حدس بزنید که آن‌ها چه چیزی خواهند خرید؟ آن‌ها محصولات آمریکایی، سویای کشاورزان آمریکایی و سایر کالاهای کشاورزی را خواهند خرید. ما قرار است دیکته کنیم که این دارایی‌ها چه چیزی بخرند، نه ایرانی‌ها.»

او در پاسخ به این پرسش مجری فاکس که خرید محصولات کشاورزی آمریکا در کدام بخش توافق آمده است، گفت:‌«این یک تفاهم‌نامه است، فقط ۱۴بند، که جزئیات آن همین الان که ما صحبت می‌کنیم، در حال مذاکره است.»

۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۱:۲۴ (‎+۱ گرینویچ)

کامران غضنفری: مجلس یکشنبه بسته باشد، تحصن می‌کنیم

کامران غضنفری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که جمعی از نمایندگان در ساعت هشت صبح یکشنبه هفتم تیر به مجلس خواهند رفت، و نوشت: «چنان‌چه مجلس بسته باشد، تا باز شدن مجلس، در همان‌جا تحصن خواهیم کرد.»

حمید رسایی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکشنبه ۳۱ خرداد با انتقاد از ادامه تعطیلی مجلس گفته بود در صورت ادامه تعطیلی، هفته آینده همراه برخی نمایندگان مقابل ساختمان مجلس جلسه برگزار خواهد کرد.